Beheer door de Stichting

Het beheer door de Stichting bestaat onder meer uit de volgende taken:

  • begeleiding bij het aanvragen van bewindvoering
  • inventariseren van het vermogen of schulden
  • beheren van vermogen
  • innen en aanvragen van uitkeringen
  • opstellen van een budgetplan
  • betalen van de vaste lasten
  • uitbetaling van het leefgeld
  • verzorgen van eenvoudige belastingaangifte, aanvragen zorgtoeslag
  • afsluiten, aanhouden, opzeggen van verzekeringen
  • in gang stellen van (eenvoudige) .schuldsaneringen
  • aanvragen van bijzondere bijstand
  • afwikkelen van correspondentie inzake goederen en geldbeheer.

Wilt u meer weten over de achtergronden van onze dienstverlening dan is hier de link naar ons beleidsplan.

De voornaamste doelgroepen waarvoor de Stichting haar werkzaamheden verricht zijn:

  • Ouderen, die woonachtig zijn in verpleeghuizen en woonzorgcentra.
  • De groep zeer kwetsbare mensen in de maatschappij, die vaak door hun ziekte of andere omstandigheden, onvoldoende in staat zijn geweest carrière te maken en/of vanuit financieel oogpunt niet voldoende middelen hebben opgebouwd. Te denken valt hierbij aan personen:
    • met de ziekte van Huntington,
    • met het syndroom van Korsakov,
    • met NAH (niet aangeboren hersenletsel),
    • die chronisch psychiatrische verpleeghuiszorg (CPV) nodig hebben
    • personen met Psycho-geriatrische (PG) aandoeningen.

De Stichting is vooral werkzaam in Apeldoorn en omgeving. Onze bewindvoerder is goed op de hoogte met de regionale omstandigheden.